Test
Czy błędy popełnione przez użytkownika, a wykryte przez serwis internetowy, są prezentowane użytkownikowi w postaci komunikatu tekstowego?
Wyjaśnienie
Użytkownicy dosyć często wprowadzają w serwisach internetowych dane. Są to okna logowania, formularze danych teleadresowych i wiele innych. W takich systemach błędy popełniane przez użytkowników są często wykrywane automatycznie, a użytkownik jest o nich informowany. Najpopularniejszym sposobem jest oznaczanie błędnych danych kolorem, co nie jest wystarczające. Użytkownik powinien otrzymać informację o tym gdzie i jaki błąd popełnił, a informacja taka powinna być zaprezentowana w postaci tekstowej. Może to być na przykład komunikat “Nie wpisałeś numeru telefonu”, “login lub hasło są nieprawidłowe”, czy “Musisz zaznaczyć przynajmniej jeden produkt”.
Testowanie
Przyjrzyj się formularzom służącym do wprowadzania danych przez użytkowników. Wprowadź w różnych miejscach błędne dane (zły format daty, opuszczenie pola obowiązkowego, spacje w haśle itp.) Jeżeli o wszystkich błędach otrzymujesz informację w postaci tekstowej, to formularz spełnia to kryterium.