Treść ruchoma, migająca lub błyskająca
Ruchome, migające lub błyskające treści to karuzele (np. przykład karuzeli, reklamy, filmy wideo, automatyczne aktualizowanie aukcji internetowych, notowań giełdowych, przewijanie wiadomości w kanałach informacyjnych i inne. Użytkownicy muszą mieć możliwość kontrolowania ruchomych treści, zwłaszcza niektóre osoby z zaburzeniami uwagi lub zaburzeniami przetwarzania obrazów.
Potencjalne problemy z dostępnością podczas poruszania, migania lub błyskania treści obejmują:
- Zrozumienie przesuwanych informacji - niektóre osoby czytają i przetwarzają informacje powoli. Treść może zniknąć, zanim ludzie zdążą ją przeczytać. Niektórzy ludzie mają trudności ze śledzeniem ruchomych obiektów.
- Odwracanie uwagi przez ruchome treści – Przesuwanie czy miganie treści może utrudniać skupianie się i czytanie w innym miejscu; oznacza to, że ludzie nie mogą skupić się na istotnych dla nich treściach, ponieważ ich uwagę przyciąga ruch w innym obszarze strony internetowej.
Ponadto migająca lub błyskająca treść może powodować drgawki u osób z padaczką światłoczułą, szczególnie jeśli:
- miga więcej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy,
- obejmuje dostatecznie duży obszar ekranu oraz
- jest stosunkowo jasna.
Co sprawdzać
- Sprawdź, czy istnieją na stronie jakieś treści ruchome, migające lub przewijane, które uruchamiają się automatycznie, a ruch trwa dłużej niż pięć sekund. Jeśli tak, sprawdź, czy użytkownik może je wstrzymać, zatrzymania lub ukryć.
- Sprawdź, czy istnieją na stronie jakiekolwiek treści aktualizowane automatycznie (takie jak ceny akcji, licytacji, wiadomości w kanale informacyjnym). Jeśli tak, sprawdź, czy użytkownik może je wstrzymać, zatrzymania lub ukryć albo ustalać częstotliwość aktualizacji.
- Sprawdź, czy istnieje jakaś treść, która błyska częściej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy. Jeśli tak, to konieczna jest dalsza ocena, jak wyjaśniono w Zrozumieć kryterium sukcesu 2.3.1 Trzy błyski lub wartości poniżej progu.
Dowiedz się więcej o treściach ruchomych, migających i błyskających
- Zrozumieć Kryterium sukcesu 2.2.2 Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie (poziom A); artykuł w języku angielskim, skorzystaj z tłumaczenia Google.
- Zrozumieć kryterium sukcesu 2.3.1 Trzy błyski lub wartości poniżej progu (Poziom A); artykuł w języku angielskim, skorzystaj z tłumaczenia Google.
- Animacje - WAI Web Accessibility Tutorial - poradnik w języku angielskim, skorzystaj z tłumaczenia Google.
< Formularze, etykiety i błędy | Łatwe testy - spis treści | Alternatywy multimediów >